انقلاب از ديدگاه اهل بيت

امام موسی بن جعفر علیه السلام وارد شده است که آن حضرت فرمودند: مردی از اهل قم مردم را به سوی حق دعوت می کند و قومی گرداگرد او جمع می شوند به صلابت پاره های فولاد، تند بادها آنان را نمی سوزاند و از جنگ خسته نمی شوند و ترس به خود راه نمی دهند و بر خدا توکل می کنند و سرانجام، پیروزی از آن متقین است.

امام محمدباقر علیه السلام در وصفشان فرموده است: «گویا من قومی را می بینم که از مشرق زمین خروج کرده، حق خود را می طلبند، ولی به آنان نمی دهند، دیگر باره حق خود را می خواهند و به آنان نمی دهند، وقتی چنین دیدند سلاح خود را بر دوش نهاده آنگاه حق آنان را می دهند، ولی آنان نمی پذیرند تا این که قیام کنند و این حکومت را به جز صاحبشان به کسی تحویل نخواهند داد و اینان کشته هایشان شهیدند.» غیبت نعمانی، 50/273

رسول اکرم صلی اللّه علیه وآله وسلم در یک پیش گویی از خیزش حق طلبانه ملت مسلمان ایران و به دنبال آن با الگو گرفتن دیگر ملت ها از انقلاب ایران، زمینه سازی حکومت جهانی حضرت مهدی عجل اللّه تعالی فرجه الشریف را نوید داده و فرمودند: مردمی از مشرق زمین، قیام کنند و زمینه را برای (حکومت) مهدی عجل اللّه تعالی فرجه الشریف فراهم کنند. بحارالانوار، 51/87.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.